Kentdeha – DEHA TV Radyo

“Elektrik Arıza İhbar Uygulaması”

“Elektrik Arıza İhbar Uygulaması”
4 views
12 Ekim 2024 - 16:25

Kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterilen “Elektrik Arıza İhbar Uygulaması” bugüne kadar 520 bin kullanıcı tarafından indirilirdi, söz konusu uygulama üzerinden 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde bir buçuk milyona yakın ihbar aldı. Bırakılan ihbarların tümü uygulama sayesinde hızlı bir şekilde çözüme kavuşturuldu.

Sorunların Hızlı Bir Şekilde Çözülmesi Amaçlanıyor

TEDAŞ tarafından kullanıma sunulan, “Elektrik Arıza İhbar Uygulaması” üzerinden bırakılan sokak aydınlatması arızası ile elektrik arıza ve kesinti ihbarları, Alo 186 çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan hızlı ve kolay bir şekilde çözüme kavuşturuluyor.

İlk olarak 2019 yılında vatandaşların kullanımına sunulan uygulamanın ilk versiyonu sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet veriyorken, 2023 yılında yapılan geliştirmeyle Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına dönüştürüldü. Yapılan bu geliştirme ile uygulamaya sokak aydınlatma arızaları dışında elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbarların da bırakılması sağlanırken, kullanıcıların yapmış olduğu ihbara ilişkin geri bildirim bırakması ve sonuçlanan ihbarların silinmesi gibi yenilikler eklendi.

Kullanımı çok kolay olan, elektriksel arıza ve kesinti ile ilgili sorunları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturma imkânı sağlayan uygulama, “App Store, Play Store ve AppGallery” aracılığıyla akıllı cihazlara indirilebiliyor.

Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ’la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor. İhbarlarda yer alan, arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen yeraltı kablo tamiratı, direk montajı, komple pano değişimi vb. arızaları imar alanı içinde 72 saat, imar dışında ise 144 saat, Armatür değişimi ve diğer arızalarda ise imar alanı içinde 24 saat, imar alanı dışında 48 saat süreler içerisinde giderilmesi ve vatandaşa geri bildirim yapılması gerekiyor.

Yapılan açıklamada vatandaşlar uygulamayı kullanmaya davet edilirken, “TEDAŞ olarak vatandaşlarımızdan uygulamayı mobil cihazlarına indirip çevresinde yaşanan elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını ihbar ederek, kamuoyu menfaatine çözüme kavuşturma imkânını kullanmasını talep ediyoruz.” denildi.